Blog - İletişim Bilimleri Enstitüsü

Login

Register

Login

Register

Oyun Sektörü Bomba Gibi!

Oyun Sektörü Bomba Gibi! Oyun sektörü son dönemin parlayan yıldızı. Yıllardır beklenen başarıyı elde etmenin haklı gururunu yaşıyor. BUG Kurucusu Yrd. Doç. Dr. Güven Çatak, İBE’den Burak Yedek’e verdiği röportajda oyun sektörünü, geldiği yeri, neden şimdi öne çıktığını ve sektörün Türkiye’deki ayaklarını anlattı. Oyun sektörü Türkiye’de ne durumda? Son 10 yılda nasıl bir değişim gösterdi? […]

Tüketim Davranışını Anlamak!

Tüketim Davranışını Anlamak! İnsanın doğasını ve çağlar boyunca sürdürdüğü evrimsel yolculuğu anlayarak, Starbucks veya Coca Cola’nın neden tüketim ürününden çok daha fazlası olduklarını, insanların zihinlerindeki anlamlarını ve onlarla ilintili hikâyeleri çözümleyebiliriz. Yaşam oyununda insanın önce hayatta kalması gerekiyordu. Daha sonra çevresinde karşılaştığı sorunlara uyum sağlayarak ileride yaşayacağı sorunlar için çeşitli hesaplama mekanizmaları geliştirdi. Günümüz tüketicisinin […]

Markalar Nasıl Büyümez?

Markalar Nasıl Büyümez? Pazarlama bilimcisi Kevin Gray’in ünlü pazarlama profesörü Byron Sharp ile röportajı…  Çeviren: Burak Yedek KG: Okuyucuları bilgilendirmek amacıyla pazarlamanın kısa özetini ve bugüne kadar gelişimini bize anlatabilir misiniz? Byron Sharp: İnsanlar çok uzun süredir ticaret ile uğraşıyor ama pazarlama tarım ile birlikte bazı alanlarda  yaklaşık 15.000 yıl önce başladı. Tarım mal fazlalığı […]

Pazarlamada Yeni Vizyon

Pazarlamada Yeni Vizyon: Marka Aktivizmi Yükselen Alt Kültürler için Amaç Odaklı Marka Önermesi Aysun Şabanlı – Eğitmen – Danışman    (Anlık Normal Dergisinden alınmıştır) Bu yazıda amaç, yeni teknolojik gelişmelerin ve yaygınlaşan dijital aktivist ağların ortaya çıkardığı dönüşümü gözden geçirip yeni dinamikleri anlayarak, en güncel akademik bakış açılarını ortaya koyarak markalar için yeni bir marka pazarlama […]

İletişimde Yeni Sayfa

İletişimde Yeni Sayfa: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK Ceren Özay Uz – Pazarlama Ve Halkla İlişkiler Uzmanı (Anlık Normal Dergisinden alınmıştır) 2020 yılı iletişim ve pazarlama çalışmalarında yepyeni bir sayfa açtı! Bütün bildiklerimizi unutmamız gerekti! Gerek kurumsal iletişimde gerek pazarlama iletişiminde gerekse kriz iletişiminde kuralların yıkılıp tekrar yazıldığı ikonik bir yılı geride bıraktık. Birçoğumuz kariyerimizde ilk defa, aynı yıl içerisinde […]

Gelecek “Yerelizm-Bölgecilik-Küreselcilik” Birlikteliğinde Mi?

Gelecek “Yerelizm-Bölgecilik-Küreselcilik” Birlikteliğinde Mi? Prof. Dr. Yavuz Odabaşı (Anlık Normal Dergi‘de yayınlanmıştır) Pandemi sonrası Dünya Ticareti için öngörülen değişimlerin başında, küreselleşmenin yeni bir boyuta taşınacağı ve her şeyin de buna bağlı olarak değişeceğine yönelik öngörü, gün geçtikçe kendini gösteriyor. Yeni dönemin yönlendirici ve belirleyici iki konusu olduğuna dair genel bir görüş birliği var; İnsanların gitgide […]

BU KAVRAMLARI BİLMEYEN KALDI MI? UPSKILL VE RESKILL

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.