2025 İçin Şirketlerin Veri Odaklı Dönüşümü Gerçekleştirmelerine İmkan Sağlayacak 7 Temel Özellik

2025 İçin Şirketlerin Veri Odaklı Dönüşümü Gerçekleştirmelerine İmkan Sağlayacak 7 Temel Özellik

2025 Yılında Şirketlerin Veri Odaklı Dönüşümü Gerçekleştirmelerine İmkan Sağlayacak 7 Temel Özellik

 

Katlanarak hızlanan teknolojik gelişmeler, verinin her geçen gün kıymetlenen değeri ve artan veri okuryazarlığı “veri odaklı” olmanın yerleşik tanımını değiştiriyor.  2025 yılına kadar, insanlar ve makineler arasındaki akıllı iş akışları ve kesintisiz etkileşimlerin standartlaşacağı ve çoğu çalışanın işlerinin neredeyse her yönünü optimize etmek için verileri kullanır hale geleceği öngörülüyor.  

 

McKinsey, yayımladığı makalede geleceğin veri odaklı işletmelerini tanımlayan yedi özellik tanımlıyor. Makalenin başlığı 2025 olsa da, birçok şirketin bu yetkinliklere sahip olabilmek adına şimdiden çaba gösterdiğini söylemek yerinde bir tespit olacaktır.

 

1 - Süreçlere, Etkileşimlere ve Kararlara Etki Eden Veriler

 

Veri odaklı kültür, farklılaştırılmış müşteri deneyimi ve iyileştirilmiş çalışan deneyimi yaratmak için sürekli performans iyileştirmesini teşvik eder.

 

2 - Veriler Gerçek Zamanlı Olarak İşlenir ve İletilir

 

Bu, müşterilere, çalışanlara ve iş ortaklarına içgörü sağlamak için çok daha gelişmiş kullanım örneklerine olanak tanır.

 

3 - Esnek Veri Depoları, Entegre ve Kullanıma Hazır Verilere İmkan Verir

 

Bu, geleneksel makine öğrenimi yeteneklerini veya pekiştirmeli öğrenme gibi daha gelişmiş teknikleri kullanan karmaşık simülasyonlar ve durum senaryoları sağlar.

 

4 - Veri İşletim Modeli, Verilere Bir Ürün Gibi Davranır

 

Bu ürünler hep birlikte, çeşitli iş zorluklarının üstünden gelmek için tekrarlanabilen ve daha kolay kullanılabilen yapay zeka odaklı yeni yetenekler sunar. Bu sayede zamandan ve maliyetten tasarruf etmek mümkündür.

 

5 - Baş Veri Sorumlusunun Görev Tanımları, Şirkete Değer Yaratmak İçin Genişletilecektir

 

İlgili birim iş ekipleriyle ortaklaşa çalışarak, verileri kullanmanın yeni yollarını düşünmek, bütünsel bir kurumsal veri stratejisi geliştirmekten ve yeni gelir kaynakları oluşturmaktan sorumludur.

 

6 - Veri Ekosistemi Üyelikleri Standartlaşacaktır

 

Verilerin değiş tokuşunun ve birleştirilmesinin önündeki engeller büyük ölçüde azaltılacaktır. Bu sayede çeşitli veri kaynaklarını, üretilen değerin parçalarının toplamından çok daha büyük olacak şekilde bir araya getirmenin önü açılacaktır.

 

7 - Gizlilik, Güvenlik ve Esneklik için Veri Yönetimine Öncelik Verilir ve Süreçler Otomatikleştirilir

 

Toplamda bu çabalar, kuruluşların hem verilere hem de verilerin nasıl yönetildiğine daha fazla güven duymasını sağlayarak, sonuçta yeni veriye dayalı hizmetlerin benimsenmesini hızlandırır.

 

 

İletişim ve İşletme Bilimleri Enstitüsü olarak bu başlık altında geliştirdiğimiz eğitim programlarını incelemek için: 

 

https://ibe.com.tr/kategori/dijital-teknoloji

 

McKinsey tarafından oluşturan bu kılavuz, yöneticilerin yeni veriye dayalı kuruluşun özelliklerini ve sağladıkları yetenekleri anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Detaylı incelemek için aşağıdaki linki ziyaret edebilirsiniz. 

 

https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-analytics/our-insights/the-data-driven-enterprise-of-2025?cid=other-eml-dre-mip-mck&hlkid=a774e1a8976d4a078406df70a8406fd5&hctky=12996653&hdpid=ef9bddd7-8f8b-4bed-8195-c8d64630a348