İçerik ve Metin Yazarlığı

İçerik ve Metin Yazarlığı

İÇERİK YAZARLIĞI VE METİN YAZARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR 

 

 

 İçinde bulunduğumuz dijital çağ, her geçen gün hızla gelişmeye ve değişmeye devam ediyor. Bu gelişim ve değişim süreci ise sürekli olarak yeni sektörler ve ihtiyaçlar doğruyor. Pazarlama sektöründeki bariz değişimler, içerik yazarlığının çok önemli bir konuma geldiğini gözler önüne seriyor. İçerik yazarlığından çok farklı değilmiş gibi gözükse de, metin yazarlığı, köklü geçmişiyle özellikle reklam sektörünün temel taşlarından biridir. Metin ve fikir üretme konusunda ortak bir amaçla hareket ediyor olsalar da, iki farklı meslek olarak ele alınmaları gerekir. Aralarındaki farkları gözler önüne sererken bir rekabet içinde olduklarını değil, iş birliği içinde hareket etmelerini göz önünde bulundurarak kıyaslama yapmak daha sağlıklı olacaktır.  

 

 

İçerik Yazarı (Content Writer) Ne İş Yapar?  

 

 

 Her konuda ve genellikle uzun içerikler üretirler. İçeriğin özgünlüğü ve kaliteli olması en önemli özelliklerindendir. Arama motorlarında en üst sıralarda uzun süre dikkat çekici ve kalıcı olabilecek içerikler oluşturmak önemlidir. Okuyucunun dikkatini çekecek anahtar kelimeleri tespit edip kullanır. Fazla sayıda kullanıcıya ulaşmayı sağlamakta bir diğer önemli unsurdur. Kullanıcıya bir ürün veya hizmeti satmak gibi gayesi yoktur. Ana hedefi olan ürün ya da hizmetin satın alınabilecek özelliklerini/değerini doğru bir şekilde tanıtarak, müşterinin dikkatini çekmektir. Uzun cümleler ve detaylı anlatımlar kullandıkları için yaptıkları iş bir miktar gazete yazarlığına benzemektedir.  

 

 

Metin Yazarı (Copywriter) Ne İş Yapar? 

 

 

 Belli bir ürün veya hizmet hakkında kısa ve etkileyici metinler üretirler. Metinler, yazılı veya görsel bir formatta okuyucuyla buluşur. Metinler bazı zamanlar sadece yazılı ya da sadece görsel olarak çoğunlukla hem görsel hem yazılı bir şekilde kullanılır. Bazı durumlarda animasyon ile birlikte yayınlanarak, seslendirme yapılabilir. Metin yazarının genellikle anlatmak istediği konuya dair çok kısa bir metin yazması gerekmektedir. Bu konuda yeri kısıtlıdır. Buradaki en önemli kısım, kısıtlı alanda çok dikkatli ve çarpıcı kelimeleri kullanmasıdır. Hedef kitleye ulaşmak önceliği olduğu için nitelik ön plandadır. Asıl amacı ürünü/hizmeti çok sayıda insanla buluşturmak değil hedef kitleye tanıtmak, ilgilerini çekip beğenmelerini sağlamak ve satın almasını sağlamaktır. Bunu izleyici ile arasında bir bağ kurarak mizahi ve duygulara direkt olarak hitap eden dili kullanıp etkilenmesini sağlamaktır.  

 

 

İçerik ve Metin Yazarları Nerede Çalışır?  

 

 

 Metin yazarları çoğunlukla reklam ajansları bünyesinde çalışırlar. Kurumsal firmaların çok azında reklam departmanı vardır. Metin yazarlarını genel olarak ofis çalışanı olarak değerlendirebiliriz. Metin yazarları içeriklerini TV, radyo, billboard, gazete, dergi ve sosyal medya platformlarında servis edebilir. İçerik üreticileri ise internet bağlantısı olan her yerde metnini yazabilir. Genel olarak iş başına ücret aldıkları için ve sosyal bir güvenceleri olmadığından gelir olarak metin yazarlarından daha az kazanç elde ederler. İçerik yazarlarının hazırladığı metinleri, blog, makale, bülten, haber, video çözümleme gibi formatları kullanarak yazarlar.  

 

Kısacası içerik ve metin yazarları ortak mecralarda farklı görevleri üstlenirler. İçerik yazarının amacı ürün hakkında bilgilendirici yazı yazmayı ve tavsiye etmeyi, metin yazarı ise ürünü etkileyici bir dille müşteriyi harekete geçirip satış yapmayı sağlar. Sektörde metin yazarlığının geçmişi ve doğal bir ağırlığının olmasına karşın içerik üreticiliği daha yeni bir alan olduğu için gelişim döneminde gibi görünüyor. Lâkin ürün ve tüketici arasında ki bağı güçlendirerek, ürün tanıtımını ve tanınırlığını artırmak, bir markanın yükselmesini ve bir noktaya getirilmesini ya da belli bir markanın kalıcılığını ve mevcut durumundan daha yukarıya taşınması için bu iki iş grubu oldukça güzel işler çıkartabilirler.