Kişiselleştirilmiş Reklamlar

Kişiselleştirilmiş Reklamlar

 

Kişiselleştirilmiş Reklamlar

Kişiselleştirilmiş reklam, kişinin ihtiyaçlarına göre daha iyi hizmetlerin/ürünlerin gösterilmesi anlamına gelir. Pazarlama alanının olmazsa olmazlarından olan kişiselleştirme sayesinde müşterilere özel teklifler sunulabilir. Kişiselleştirme yaparak mevcut müşteri memnuniyetini arttırabilir, yeni müşteriler elde edebilir ve internet sitenizin değerini hızlıca artırabilirsiniz.

Dijital pazarlama kavramı daha hayatımıza girmeden önce yapılan satışlarda da her müşteri için benzer bir tutum uygulanıyordu. Fakat dijital pazarlama ile beraber müşterilerle daha fazla ve daha hızlı iletişime geçebiliyoruz. Müşteri geri dönüşlerinin hemen alındığı ve müşteri profilinin kapsamlı bir şekilde oluşturabildiğimiz bugünde kişiselleştirilmiş deneyimler daha rahat sunulabiliyor. Herkesin ihtiyacı olan ürünler seçilerek bunlara uygun reklam ve pazarlama kampanyaları hazırlanıyor. Müşterilere sadece gelir olarak bakılmadığı bu nesilde, şirketler müşterilerine en iyi deneyimi sunup ihtiyacı olan ürünleri satın almasını amaçlıyor. 

 

E-Ticarette Başarılı Kişiselleştirmenin Anahtarları

E-ticaret alanında bir strateji belirlenirken kişiselleştirme konusuna çok dikkat edilmelidir. Kişiselleştirilme yapılmadan denenen e-ticaret planlarının yetersiz kaldığı görülmektedir. Kişiselleştirilmiş bir müşteri deneyimi sunmayan siteler ve Pazar yerlerine olan ilgi günden güne azalmaktadır. 

Kullanıcıdan toplanan veriler sayesinde önem arz eden bilgiler kullanılarak kişiselleştirme yapılabilir. Bunun sayesinde kullanıcının ilgi alanları dikkate alınarak gelecekte yapacağı satın alımları tahmin edebilir ve buna göre ürün önerisi sunulabilir. 

E-ticaret alanında kişiselleştirmenin nasıl yapılacağına dair 4R olarak adlandırılan maddelere bakarak kişiselleştirmenin nasıl yapılacağına dair bilgi edinebiliriz.

 

·         Tanıma

Sitenizden sürekli alışveriş yapan ya da sitenize yeni giren müşterileri iyi bir şekilde analiz etmeniz önemlidir. CRM, sosyal ağlar ve diğer kaynaklardan gelen verileri kullanarak iyi bir müşteri profili çıkarılabilir.

 

·         Hatırlama

Müşterinizin aldığı ürünler ve gezdiği sayfaları incelemek yeterli olmaz. Müşterinin neden o sayfalarda gezdiğini ve neden o ürünü aldığını da anlamanız gerekiyor. Müşterilerinizin verdiği kararları doğru bir şekilde gözlemlemeniz gerekiyor. Bu kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmanın anahtarıdır.

 

·         Tavsiye

Analizinizi tamamladıktan sonra müşterilerinize özel kişiselleştirilmiş tavsiyeler vermelisiniz. Müşterilerinizin tercihleri ve yaptıkları eylemlere göre tavsiyeler oluşturmak mümkündür. Müşterilere doğru içerik ve teklifleri sunabildiğinizde iyi bir satış etkileşimi alabilirsiniz.

 

·         Alaka

Müşterilerinize sunduğunuz tavsiyeler birbirleriyle bağlantılı olduğu sürece önemlidir. Aksi halde tavsiye ettiğiniz ürünlerin birbirleriyle herhangi bir bağlantısı yoksa satış için bir ortamın oluşması söz konusu değildir. Müşterilerinizle doğru zamanda doğru iletişimi kurmalısınız. Örnek vermek gerekirse yaz ayında müşterinizin önüne kışlık bir mont çıkarırsanız satış yapmanız imkânsız olacaktır. 

 

 

Kişiselleştirmenin Zorlukları

Kişiselleştirme e-ticaret alanında oldukça önemli bir yere sahip olmasına rağmen bir o kadarda zahmetli bir iştir. Kişiselleştirme sunmak isteyen kişilerin öncelikle uygun bir altyapıya sahip olmaları gerekmektedir. Kişiselleştirme sunulacak tekliflerin dikkatli bir şekilde incelenmesi ve detaylı bir strateji oluşturulması gerekir.

 

Kişiselleştirme Yöntemleri 

Kişiselleştirmenin birçok yöntemi vardır. Şirketlerin bu yöntemlerden bazen bir kaçını bazense hepsini beraber kullandıklarını söyleyebiliriz. Sıklıkla kullanılan bazı yöntemler şunlardır:

 

Kişiselleştirilmiş Videolar

Günümüzde en çok kullanılan videolar, müşterilerinizle iletişime geçmenin yollarından biridir. Müşteriye daha iyi deneyim sunmak amacıyla çekilecek olan videolar sayesinde sitenize daha çok insan çekebilirsiniz. Aynı zamanda videolarda sattığınız ürünlerin/hizmetlerin kısa bir tanıtımını yapabilir ve fiyatlarıyla ilgili bilgiler verebilirsiniz.

 

Özel Kampanyalar

Müşterilerden topladığınız veriler sayesinde onların ilgi duydukları ürünlere/hizmetlere özel kampanya hazırlamanız satış olasılığını yüksek oranlar artırır. Örneğin, mont arayan bir kişiye, ona özel farklı montlar ve kampanyalar gösterdiğinizde bu kişinin satın alma işlemini yapmasının olasılığını artırır.