Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Önerileri

Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Önerileri

Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Önerileri

 

Çevrimiçi pazarlarda yeni misiniz? Firmanız için dijital pazarlama dünyasına girerken, ayrıntılı bir planınız olması çok önemli.

İster sadece birkaç ürünle, isterseniz binlerce farklı ürün ve hizmetlerle büyük bir operasyonu yönetin eğer dijital pazarlama planlamanız yetersizse hayal ettiğiniz sonuçları almanız pek mümkün değil. Planlamanıza başlamak için sizlere birkaç başlık altında bu planlara neleri koymanız gerektiğine dair başlıklar koyacağız.

 

Güvenebileceğiniz Bir Plan

 

Pek çok pazarlamacı, dijital pazarlama planlarını geliştirirken önemli bir hata yapar. Eyleme geçirilebilir metriklere ve hedeflere odaklanmak yerine, kolayca ölçülemeyen, ileri seviye uzmanlık gereken hedeflere odaklanırlar.

Sektörün içinde bir süredir varsanız eğer söylenen bir laf vardır, ‘’ölçülen, yönetilir’’. Tüm temel hedef ve göstergelerin ölçülmesi kolay olması çok büyük bir avantajdır. Fakat unutulmamalıdır ki süreç sadece ölçümle bitmez.

Aşağıda belirtilecek olan aşamalarda, firmanız için temel hedefler ve göstergeler hakkında düşünmeniz gerekecek şeylerdir. Bunlar, yapılan satışlar, muhtemel satışlar, dönüşüm oranları ve kazancınız olabilir. Önemli olan bunların kolay şekilde ölçülebilir olması ve hızlı bir şekilde takip edilebilir olmasıdır.

 

İşiniz Ne Durumda?

 

Dijital pazarlama çabalarınızdan önce firmanızla alakalı detaylı bir analiz yapın. Şu an ne durumdasınız? Ayda, haftada kaç ürün satabiliyorsunuz? Aylık satışlarınızdan ne kadar elde ediyorsunuz? Kâr marjınız nedir? Ürünlerin birbirine kıyasla kâr marjları nelerdir? Dijital pazarlamaya başladığınızda, büyümeyi ne kadar karşılayabilirsiniz?

İşletmenizin mevcut durumunu anlayamadığınız sürece asla doğru ve ulaşılabilir bir dijital pazarlama stratejisi oluşturamazsınız. İşletmenizin şu anda ne durumda olduğunu ve ne kadar hızlı büyüyebileceğini öğrenmek için SWOT analizi yöntemini kullanın.

Analiz sürecinde soracağınız soruların çoğu finansal konulardadır. İşletmeniz ne kadar kazanabilir? Büyüme hedefiniz nedir?  

 

Kendinizi Nerede Görüyorsunuz?

 

İşinizin mevcut durumunu belirledikten sonra, hedeflediğiniz yeri belirlemenin zamanı geldi. İşinizi analiz ederken kullandığınız metrikleri kullanarak pazarlama stratejiniz için hedefler oluşturup, harekete geçebilirsiniz.

Bütçenizi ve hesaplarınızı gözden geçirdiğinizde işletmenizin durumunu belirleyen beş temel metrik bulduğunuzu varsayarsak:

·         Brüt satışlar,

·         Gelir,

·         Kâr,

·         Ortalama dönüşüm oranı,

·         Yatırım getirisi.

 

Bunların her biri işletmeniz için birer hedef olabilir. Misal, dijital pazarlama stratejinizin ilk hedefi brüt satışlarınızı ikiye katlamak olarak hedefleyebilirsiniz. Kâr daha önemliyse, net kârınızı her ay ikiye katlanmayı hedefleyebilirsiniz.

 

Dijital pazarlama için ayrıntılı bilgi adına TIKLAYINIZ!