Kurumsal Sürdürülebilirlik Nedir?

Kurumsal Sürdürülebilirlik Nedir?

Kurumsal Sürdürülebilirlik Nedir?

Şirketlerin ekonomik işleyişlerinden idari işleyişlerine kadar tüm süreçlerinde sosyal ve çevresel etkenleri hesaba katmalarına kurumsal sürdürülebilirlik denmektedir. Günümüz şartlarında sosyal medyanın ve toplumsal hareketlerin de etkisiyle kurumların bu konuyu ciddiyetle ele almaları gerekmektedir.

Kurumsal sürdürülebilirlik, bir kurumun iş yaparken markasına sosyal, ekonomik, çevresel hatta etik değerleri gözeterek bir değer oluşturmasına yarar. Bu kavramlar gözetilerek oluşturulan markalar daha uzun soluklu olur. Çalışan ve müşteri etkileşimi konusunda da diğer markalara göre daha ön plana çıkar. Kurumların günümüzde yaptıkları iş kadar o iş nasıl yaptıkları ve bu işin toplumsal etkileri de ayrı bir önem kazanmıştır. Bu bağlamda markalar kısa vadeli iş planları ve aksiyonlarla istediklerini elde edemeyeceklerini anlamış ve kendilerini geliştirmenin bir yolunu aramışlardır. İşte kurumsal sürdürülebilirlik kavramı tam da bu noktada ortaya çıkmış ve değer kazanmıştır.

Günümüzde markaların raporlarında yazan rakamlar artık ikinci plana atılmış ve insanların zihinlerinde oluşturdukları imaj çok daha önemli hale gelmiştir. Kurumsal sürdürülebilirlik, kurumlara daha mutlu çalışanlar, müşteriler, hissedarlar ve çalışma ortamı oluşturmuştur. Sizler de kendi markanızda bu kazanımları istiyorsanız tıklayın!