Omni Channel Nedir?

Omni Channel Nedir?

Omni Channel Nedir?

 

Omni Channel, müşteri ve firma arasındaki bağlantıyı kurarken, birçok kanalı kullanarak müşteri ile etkileşime geçmedir. Çok kanallı pazarlama kampanyalarında hedef, tüketici kitlenize ulaşıp, pozitif bir kullanıcı hissi oluşturmaktır. Bundan dolayı çoklu kanal pazarları; çevrimiçi ve çevrimdışı kullanılan kanalların bir bütün olarak değerlendirilmesinden geçer. Çok yönlü pazarlamayı kısaca özetlemek gerekirse, müşterileriniz için oluşturduğunuz kullanıcı deneyimidir.

Pazarlama süreçlerinde birden fazla kanal kullanılmasının asıl amacı kullanıcıların etkileşimini artırarak, onlara yönelik çözüm odaklı bir deneyim oluşturmaktır. Bundan dolayı oluşturulacak olan kampanyanın kişiye özel olması gereklidir. Kişiselleştirilmiş bir deneyim yaratmak için de müşterinizi iyi tanıyor olmanız lazım. 

Çok kanallı pazarlama yapmayı düşünenler için birkaç maddede nasıl yapılacağını ele aldığımız başlıklar şu şekildedir:

 

Müşteriniz Ne İstiyor?

 

Başarılı bir pazarlama kampanyası oluşturmak için müşterilerinizi olabildiğince iyi analiz etmelisiniz. Size hangi araçlarla ulaştıklarını, ilgi alanlarını ve sizden ne beklediklerinin iyi bir şekilde belirlenmesi önemlidir. 

Müşterileriniz ile ilgili bilgileri almanızın en kolay yolu sosyal medya platformlarını kullanmaktır. Fakat birçok sosyal medya aracı var ve hepsi kendine özgü yapılara sahip. Hedef aldığınız kitle için doğru sosyal medya aracının kullanımı burada kritik bir rol oynamaktadır. 

 

Yenilikler Üretin

 

Sosyal medya aracını belirledikten sonra yapacağınız çalışmalar sonrası, hızlı bir geri dönüş almanız olasıdır ama başlı başına sosyal medyada yürüttüğünüz bir çalışma başarılı olmanıza yetmeyecektir. Sosyal medya ile entegre olarak farklı çalışmalar da yürütülmelidir.

Örneğin mağazanızdan alışveriş yapan birine o an kullanabileceği bir hediye kuponu verirseniz ve müşterinin o an ihtiyacı olan bir şey yoksa iletişiminiz kesilir. Fakat müşteri bilgilerini kullanarak daha sonra mail ya da sms olarak ona özel kampanyalar oluşturularak iletişimin devamlılığını sağlanabilir.

 

İyi Bir Deneyim Amaçlayın

 

Planlayacağınız çok kanallı pazarlama stratejisinde en çok hataya düşülen ve zorlanılan konu doğru zamanda doğru hizmeti sunabilmektir. Kampanyayı yapacağınız platformları ya da arama platformlu yapacağınız reklamları bir otomasyon yazılımıyla takip etmeniz sizin için faydalı olacaktır. 

Burada bahsetmek istediğimiz şey sadece müşterinizin sizden bir alışveriş yapmasına odaklanmamanız. Onlara daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak sizin için her zaman daha avantajlıdır. Size bağlı olan müşterileriniz herhangi bir ihtiyaçları olduğunda zaten alışveriş yapacaklardır. Sizin burada yapmanız gereken şey onlara doğru zamanda doğru hizmeti verebilmeyi amaçlamaktır. 

 

Kullanacağınız Araçları Belirleyin


Gelişen teknoloji çağında pazarlama için yüzlerce programın geliştirilmesi bu alanda karmaşık bir ortam yarattı. Dijital pazarlama kampanyalarınızın takibini sağlayacağınız analiz araçlarını günümüzde birçok firma kullanmaktadır. 

Çok kanallı pazarlamada kullanılan bazı araçlar aşağıdakilerdir: 

        Pazarlama otomasyon programları,

        Video/web konferans çözümleri,

        Analiz ve raporlama çözümleri,

        Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM)

Yapacağınız pazarlama kampanyasından sonra müşterilerden toplamış olduğunuz datalar büyük önem taşır. Bu yüzden kullanacağınız CRM ve analiz araçları çok önemlidir. Firmanızın/markanızın planlamasının daha sağlıklı oluşmasına yardımcı olur. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), müşterilerinizin verilerinin her birini ayrı bir şekilde kaydetmenizi sağlar. Bu veriler yapacağınız analizler sonrasında yeni kampanyalarınızı belirlemede önemli bir rol oynar.

 

Omni channel pazarlama yöntemlerini öğrenip işletmenizi geliştirmek istiyorsanız TIKLAYIN