Perakende Sektöründe Veri Analitiği

Perakende Sektöründe Veri Analitiği

Perakende Sektöründe Veri Analitiği

Günümüzde veri biliminin ihtiyacı çoğu sektörde hissedilmektedir. Gelişen teknolojiler karşısında veri bilimi firmaların en önemli silahlarından biri oluyor. Sizlere bu yazıda perakende sektöründe veri analitiğinin öneminden bahsedeceğiz.

Müşteri Deneyiminin İyileştirilmesi

Müşterilerin firmalardan genel beklentisi, firmaların kendi ihtiyaçlarını net bir şekilde görüp piyasaya yeni ürün/hizmet çıkarmasıdır. Bu süreçte müşteriler kendileriyle aktif iletişim içinde olunmasını da istiyor. Firmaların buradaki amacı, müşterilere yönelik kişiselleştirilmiş ürünler ile doğru bir müşteri deneyimi sunmaktır.

Firmalar ellerinde toplanan kişisel veriler sayesinde müşterileriyle doğrudan iletişime geçerek onlara fiyat teklifleri sunabilirler. Böylelikle satış sayılarını artırmış olurlar.

Tavsiye Motorlarının Kullanımı

Tavsiye motorları, bir müşterinin satın alma işlemlerini, o an yaptığı alışverişle, yakın tarihte yaptığı alışverişi kıyaslayarak müşteriye özel, çeşitli seçenekler çıkarabilir.

Tavsiye motorları perakendecilikte veri analitiği konusunun kullanım alanlarından biridir.

Sosyal Medyada Veri Analitiğinin Kullanımı

Sosyal medya, perakende sektörü için önemli bir yere sahiptir. Müşterilerinin sosyal medya üzerinden baktığı ve beğendiği ürünlerin veya hizmetlerin bilgilerini size sunarak müşteri eğilimlerinin belirlenmesine katkı sağlar. Günümüzde çoğu şirket sosyal medya platformlarını kullanmakta ve bu hesaplar sayesinde müşterilerine rahatça ulaşabilmektedirler. Aynı zamanda bu platform sayesinde kitlelerini büyük ölçüde genişletebilir.

Satılacak ürün/hizmetin ne kadar beğenildiğini tespit ederek üretimine buna göre karar verilebilir. Marka sosyal medya aracılığıyla ürün ya da hizmetlere yönelik olumlu ve olumsuz yorumları anında görebilir. Clustering (Kümeleme) analizi ile belirlenen yaş grubundaki kişilerin hangi ürün veya hizmetin daha çok tercih ettiği belirlenir. Belirlenen yaş grubu için çeşitli kampanyalar düzenlenip satışlar artırılabilir.

Olası Müşteri Kaybı

Yapılan bazı araştırmalara göre müşteri kazanmak, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalıdır. Bu nedenle kurumlar, ellerindeki müşteriyi kaçırmamak için çeşitli yollara başvururlar. Churn Analizi, sattığınız ürün ya da hizmeti müşterilerin ondan neden vazgeçtiğini öğrenmek amacıyla kullanılan bir analiz yöntemidir. Bu analizi yaparken müşterinin çeşitli bilgileri karşılaştırılıp önünüze sunulur. Böylece müşteriniz sizden vazgeçmeden haberiniz olur ve ona göre aksiyon alabilirsiniz.

Dolandırıcılık Önlemleri

Dolandırıcılık perakende sektöründe günden güne artmaktadır. Kredi kartı ve başka ödeme yöntemleriyle sahte ödemeler yapılması ya da farklı dolandırıcılık yöntemleri sektörün hedefi olmuştur. Herhangi bir işletme çeşitli dolandırıcılık yöntemleriyle aldatılabilir. Lakin perakende sektöründe bunların önüne geçmek gayet basittir. Veri analitiğini kullanarak bu tip durumların önüne geçebilirsiniz.

İşletmenizin perakende sektöründeki performansını geliştirmek istiyorsanız TIKLAYIN!