Tüketim Davranışını Anlamak

Tüketim Davranışını Anlamak

Tüketim Davranışını Anlamak

İnsanın doğasını ve çağlar boyunca sürdürdüğü evrimsel yolculuğu anlayarak, Starbucks veya Coca Cola’nın neden bir tüketim ürününden çok daha fazlası olduğunu, insanların zihinlerindeki anlamlarını ve onlarla ilintili hikâyeleri çözümleyebiliriz. Böylece tüketim davranışını anlamak mümkün hale gelebilir. Yaşam oyununda insanın önce hayatta kalması gerekiyordu. Daha sonra çevresinde karşılaştığı sorunlara uyum sağlayarak ileride yaşayacağı sorunlar için çeşitli hesaplama mekanizmaları geliştirdi. Günümüz tüketicisinin karar verme süreçlerinin altında insanın biyolojik temelleri ve toplumsal hayattaki ilişkileriyle şekillenen bu mekanizmalar yatıyor. İş ve pazarlama dünyası, insanı tarihsel serüveni ve çevresine yüklediği kültürel anlamlarla birlikte ele alarak hangi iletişimin evrensel düzeyde aktarılacağına veya alternatif stratejilere karar verebilir. Müşteri memnuniyetini sağlayabilir, farklı kültürden pazarlarda hangi reklam mesajlarına yer vereceğini belirleyebilir.  Günümüzde hâlâ modern kabileler içinde yaşıyoruz ve aynı zamanda evrimsel psikolojinin belirttiği üzere dünyaya boş bir zihinle gelmiyoruz. Sosyal ilişkilerimizi, yıllar boyunca edindiğimiz hesaplama mekanizmalarının üzerine inşa ediyoruz. Bilişim çağında bu denli karmaşık bir canlı olan insanın tüketim davranışına bilimsel bir kesinlikle yanıt vermek için büyük veri tabanlarından yararlanıyoruz, çeşitli tetikleyicileri açığa çıkarmaya çalışıyoruz.

İBE Business Institute tarafından düzenlenen, gelişen sosyal veri teknolojilerinin pazarlama stratejileri konusunda katılımcılarına geniş bir perspektif sunan “Veri Temelli Davranışsal Pazarlama” Eğitimi'ne katılım sağlayabilirsiniz.

Eğitim detayları için tıklayınız.

 

Kaynakça:  

1. İnsanlarda ve Hayvanlarda Baskınlık ve Saldırganlık, Henry R. Hermann. The Kitap.

 2. https://www.nirandfar.com/the-secret-marketing-power-of-evolutionary-psychology/