BU KAVRAMLARI BİLMEYEN KALDI MI? UPSKILL VE RESKILL - İletişim Bilimleri Enstitüsü

Login

Register

Login

Register

BU KAVRAMLARI BİLMEYEN KALDI MI? UPSKILL VE RESKILL

Türkçe hüner kazanmak ve beceri tazeleme ama böyle söyleyince kurumsal hayatta kulağa o kadar da havalı gelmiyor olabilir. Ben ‘upskilleniyorum’ demek yerine ‘hünerler kazanacağım’ arasında bariz bir fark olduğunu düşünenler olduğunu biliyoruz. Neyse ben konuyu dağıtmayayım ve sizinle iş dünyasının yeni sıcak gündem maddesinden bahsetmeye başlayayım: Güvendiğimiz ve sevdiğimiz çalışanlarımızı nasıl daha iyi çalışanlar yapabiliriz?

“Çalışanların becerilerini artırmak (upskilling) ve yeni beceriler kazandırmak (reskilling) artık çok önemli” diyor, Paul McDonald. Ama o kim? Kendisi 300 farklı noktada işe alım yapan dünya devi şirketlerden biri olan Robert Half’ta üst düzey yönetici direktörü (senior executive director).

Forbes’ta 2021 yılı Temmuz ayında yayınlanan makalesinde Dünya Ekonomik Forumu’nun araştırmasına göre dünya genelindeki çalışanların %50’sinin otomasyonun ve yeni teknolojilerin etkisiyle 2025 yılına kadar becerilerini artırması ve yeni beceriler kazanması gerektiğinden bahsediyor.

 

Bunu yapmazsak ne olur? Bizde daha ofiste internete tam bağlanamıyoruz dediğinizi duyar gibiyiz.

 

McDonald buna şöyle cevap veriyor: Mevcut işe alma ortamının dinamiklerine katkıda bulunan bir faktör de, birçok işverenin pandemiden önce çalışanlarına hüner kazandırma ve becerilerini tazeletme konusunda kaydettikleri yavaş ilerlemedir. Dolayısıyla, pandemi vurduğunda, otomasyon ve dijitalleşmeyi daha da hızlandırdığında, birçok kuruluşta işgücündeki kritik beceri boşlukları daha da belirgin hale geldi.
Pandemi sırasında güncel becerilere sahip olmadıkları için işini kaybeden birçok çalışan, şimdi işe alım piyasasında zorluklarla karşı karşıya kalanlar arasında. Ancak bundan önce bile, birçok çalışan giderek daha otomatik hale gelen bir çalışma ortamında bağıntılı kalmak için çok büyük çaba sarfediyordu.

 

Güvenilir çalışanlarımızı kaybetmemek için nereden başlayalım?

 

Daha ileri seviye becerilerin kazanılabilmesi için şirketler önce çalışanların dijital okuryazarlığını artırmaya odaklanmalılar. Dijital ekonomi içinde kurumlarına verimlilik katacak çalışanlar, teknolojiyle problem çözme, bilgisayar ve mobil cihazlarla etkileşim, üretkenlik yazılımları, veri güvenliği ve veri etiği alanlarında donanımlı olmalılar.

 

Örneğin, bir CFO olarak departmanınızda verimliliği artırmak istiyorsanız, bir zamanlar yaptığı manuel işleri artık yapmayan becerikli bir çalışanınızın büyük veri analizinde yeni beceriler kazanmasına yardımcı olabilir, yapay zeka ve makine öğrenmesi gibi gelişmekte olan teknolojiler hakkında eğitim almasını sağlayabilirsiniz. 

 

Hüner Kazanma ve Beceri Tazeleme

 

LinkedIn Learning’in yakın tarihli bir raporunda, öğrenme ve geliştirme uzmanlarının %59’u, kuruluşlarının bu yıl hem hüner kazanma hem de beceri tazeleme programlarına öncelik verdiğini belirtiyorlar. Rapora göre, bu konuda Haziran 2020’den bu yana %15’lik bir artış var. Çalışanlarınızın çeşitli ihtiyaçlarını karşılamak için muhtemelen sizin de aynı şekilde hareket etmeniz gerekiyor.

 

Çalışanların becerilerine ve bilgilerine yatırım yapmak, personel değişim oranını azaltabilecek olumlu bir şirket kültürü oluşturmaya da yardımcı olur diyor, McDonald. Ayrıca, işinizin, insanların kariyerlerini geliştirebilecekleri ve anlamlı mesleki gelişime katılabilecekleri bir yer olarak itibarınızı yükseltmenize olanak tanır. Biz de özellikle geçtiğimiz yıl boyunca kendini yenileyememiş ama güvenilir çalışanlarımızı neden kaybedelim sorusuna odaklanıyoruz. Tekrar baştan güven ilişkileri kurmaktansa birbirimize yatırım yapmanın önemini anlıyoruz.

 

Kaynak: https://www.forbes.com/sites/paulmcdonald/2021/06/09/as-businesses-prepare-for-the-future-of-work-the-need-to-upskill-and-reskill-workers-becomes-more-essential/?sh=4130653b7a78

One Comment

  • Jane Mgrayan dedi ki:

    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In et ipsum sit amet ex pulvinar mattis. Pellentesque vitae purus viverra, aliquet lacus in, fringilla massa. Suspendisse ac est a nisi aliquet sollicitudin. Interdum et malesuada fames.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir