Gaming: From Game Design to Business Development -
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
courses

Gaming: From Game Design to Business Development

Teacher

Dr. Ertuğrul Süngü

Category

Course Attendees

Still no participant

Course Reviews

Still no reviews

The game industry is the shining star of the last period. It is proud of achieving the long-awaited success. This education program will enable people interested in the sector to learn from the development of the game culture to the editing of the game. It will enable them to make a difference in their business life, especially in design processes, by using basic knowledge about human perception. Gaming: From Game Design to Business Development Education Program is also designed to present information in the broad perspective necessary to understand the relationships between industry stakeholders.  

Our Main Teachers

Ertuğrul Süngü 2008 yılında LEVEL dergisinde başladığı oyun yazarlığı ve editörlüğü kariyerini, CHIP Online ve PCNet gibi dergilerde sürdürmüş ve halen LEVEL dergisinde Editör olarak çalışmalarını sürdürmektedir. 2015 yılında Bilgi Üniversitesi İletişim Bilimleri Doktora programına girmiş ve “Türkiye’deki Oyun Alt kültürüne Tarihsel Bir Yaklaşım” isimli doktora tezi ile oyunlara olan ilgisini akademik mecraya taşımıştır.  2016 yılından bu yana Dijital Oyun Tasarım Bölümlerinde ve 2019 yılından beri de Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarım (BUG) bölümünde Oyun ve Anlatı, Oyun ve Felsefe, Oyun Haberciliği, Karmaşık Oyun Mekanikleri, Oyun ve Kültür ve Oyun Temellerine Giriş gibi başlıklar altında dersler vermektedir.  Yayımlanan “Guinness World Records Gamers Edition” 2018, 2019 ve 2020 edisyonlarının Türkçe editörlüğünü yapmıştır. 2020 yılında Prof. Dr. Barbaros Bostan ile “Türkiye’de ve Türkiye’den Oyun Çalışmaları” isimli akademik yayının editörlüğünü üstlenmiştir. Üçleme olarak hazırlanan yeni serinin ilk kitabı “Dijital Oyunlar 1.0 Oynanış ve Anlam”ın Kasım ayında piyasada olması beklenmektedir.  Ertuğrul Süngü, halen Bahçeşehir Dijtal Oyun Tasarım Bölümünde (BUG) Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.

1984 yılında Ankara'da doğan Çakır Aker, 2005 yılında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümünden mezun oldu. Ardından 2008 yılında Bahçeşehir Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Programı'nda yüksek lisansını tamamladı. Aynı dönemlerde İstanbul ve Ankara'da çeşitli alanlarda reklamcı olarak çalıştıktan sonra ikinci yüksek lisans eğitimini, 2010 yılında İspanya Pompeu Fabra Üniversitesi, Algı Sistemleri ve Bilişsel Medya Yüksek Lisans Programı'ndan mezun olarak tamamladı. 2018 yılında Galatasaray Üniversitesi'nden Medya ve İletişim Çalışmaları Programı'ndan doktorasını aldı. 2012 yılında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başlayan Çakır Aker, halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü'nde Doktor Öğretim Üyesi olarak ve Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları arasında oyun, etkileşim tasarımı, oyuncu psikolojisi ve kullanıcı deneyimi, oyunlaştırma gibi konular yer almaktadır.

The game industry is the shining star of the last period. It is proud of achieving the long-awaited success. This education program will enable people interested in the sector to learn from the development of the game culture to the editing of the game. It will enable them to make a difference in their business […]

Güven Çatak (1977) İstanbul’da doğdu. İstanbul Teknik Üniversitesi’nde mimarlık okurken bilgisayar oyunu kritiği yazmaya ve kısa film çekmeye başladı. Kısaları çeşitli festivallerde gösterildi ve ödüller kazandı. Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Görsel İletişim Tasarımı bölümünde akademik kariyerine başladı. Hareketli Görüntü ve Oyun Tasarımı dersleri verdi. Bir yandan PC Gamer, Level ve Oyungezer dergilerinde serbest yazar olarak çalışmaya devam etti. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde bilgisayar oyunları üzerine yüksek lisans ve doktora yaptı. Medya kökeni ile akademik arka planının birleşmesi sonucu Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı ‘BUG’ start aldı (2012). İstanbul bağımsız oyun sahnesinin buluşma noktası haline gelen BUG, Oyun Tasarımı lisans ve master programlarıyla akademik bir yapıya dönüştü. Ön kuluçka alanı “BUG Kitchen” ve sanal gerçeklik laboratuvarı “VR First” bu yapının girişimlerine dönüştü. Halen BAU’da Dr. Öğretim Üyesi ünvanıyla Dijital Oyun Tasarımı Lisans Bölüm Başkanı ve Oyun Tasarımı Yüksek Lisans Program Koordinatörü olarak BUG yapılanmasını ve girişimlerini yönetmektedir.

Lisansını Art Center College of Design’da İllüstrasyon üzerine, yüksek lisansını da Bahçeşehir Üniversitesi’nde Dijital Oyun Tasarımı üzerine yapmıştır. Bir süre çeşitli ajanslarda çalıştıktan sonra, 2015’de yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak eğitmenliğe başlamıştır. Bahçeşehir Üniversitesi, Işık Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi ve Beykoz Üniversitesi’nde dersler vermiş ve hala vermektedir. Karakter tasarımı, illüstrasyon, konsept tasarımı ve dijital çizim konuları üzerine çeşitli etkinliklerde konuşmalar yapmış, yaptığı illüstrasyon çalışmaları yerli ve yabancı dergilerde yayınlanmıştır. 2019 yılında FABİSAD illüstrasyon yarışmasında ve Büyük Oyun yarışma programında jürilik yapmıştır.

Price : Free

Question