Eğitim Tanıtımı:

Pazarlama, satış ve perakende alanlarında çalışan birey ve ekiplerin perakendeye nasıl bakmaları gerektiği, müşteriden nasıl iç görü toplamaları ve bunlardan aksiyon planları çıkartmaları gerektiği hep tartışılmaktadır. Bir de elektronik ticaretin gün geçtikçe etkisini artırdığı günümüzde, satış noktaları sadece ürün satmak için değil, müşterilerin sosyal hayatına girerek onlarla sürdürülebilir bir ilişki için de gereklidir.

Satış noktalarını, müşteri deneyimi yaratacak ve uygulayacak şekilde tasarlayıp, operasyon yapabilen markalar rekabette öne geçecektir. Unutmayınız ki; rekabette avantaj, satış ve pazarlamanın birlikte yönetilebildiği noktalarda oluşuyor. Markaların perakendeye, perakendenin markalara ve her ikisinin sürdürülebilir olması için müşteriye ihtiyacı vardır.

Müşteriyi yakalayarak, vazgeçilmez olarak yeni nesil perakendeciliğin içinde olmanız gerekir.

Hoca: Dr. Melik Karabıyıkoğlu

8 gün x 4 saat- Toplam 32 Saat

Online eğitim ücreti: 1300 TL ( KDV dahil).  Kredi kartına 12 aya kadar taksit imkanı.

Bu eğitimle ne kazanacaksınız?

  • Perakendeyi yönetmek için hangi detaylara hakim olmak gerektiğini anlayacaksınız.
  • Tek kanal, çok kanal ve çoklu kanal yaklaşımlarını göreceksiniz.
  • Müşteriyi anlamak için nereye odaklanacağınızı öğreneceksiniz.
  • Bugünden itibaren geleceğin perakendeciliğine hazır mıyız ya da nasıl hazır olacağımızı göreceğiz.
  • Web, mobil, giyilebilir cihazlar üzerinden perakendecilik nasıl yönetileceğine dair bakış açısı kazanacaksınız.
  • Etkin satış noktası modelini anlayacak ve iş üstünde neden kullanacağınızı göreceksiniz.


Sınıfın katılım durumuna göre sınav veya proje verilecek; sertifika imkanı.

  • Barry Berman, B., Evans, J.R., & Chatterjee, P., (2018), Retail Management: A Strategic Approach 13.Ed., Pearson Education Limited, London.
  • Claus Ebster C, and Garaus, M., (2015), Store Design and Visual Merchandising: Creating Store Space That Encourages Buying, Second Edition, Business Expert Press, NYC.
  • Cox, E., (2012), Retail Analytics: The Secret Weapon, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
  • Feinleib, D., (2017), Bricks to Clicks: Why Some Brands Will Thrive in E-commerce and Others Won’t, Apress, San Francisco, California, USA,
  • Friedman, H.J., (2012), The Retailer’s Complete Book Of Selling Games And Contests Over 100 Selling Games For Increasing On-The-Floor Performance, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
  • Koetler, P., Kartajaya, H., & Setiawan, I., (2017), Marketing 4.0: moving from traditional to digital, John Wiley & Sons, New Jersey.
  • Levy, M., & Weitz, B. A., (2012), Retailing Management, 8th ed., The McGraw-Hill Companies, Inc., NY.
  • Molenaar, C.,(2013), The End of Shops: Social Buying and the Battle for the Customer, Gower, England.
  • Morgan, T., (2016), Visual Merchandising: Window and In-store Displays For Retail, 3rd Ed., Laurence King Publishing Ltd, London.
  • Reyhle, N.,L., & Prescott, J.A., (2014), Retail 101 The Guide to Managing and Marketing Your RetailBusiness, Mc Graw Hill Education, US.

Dr. Melik Karabıyıkoğlu kimdir?

1997 yılında Ankara Üniversitesi Jeofizik Mühendisliği’nden mezun oldu. 2007 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi MBA programını “Alternatif Satış Kanallarındaki Pazarlama ve Satış Stratejileri” çalışması ile bitiren Melik Karabıyıkoğlu, 2015 yılında Okan Üniversitesinde İngilizce İşletme Doktora Programı’nı pazarlama alanında hazırladığı “Tüketici Davranışlarının Perakende Stratejilerine Etkileri” konulu tezi ile bitirdi. Profesyonel olarak çalışma hayatına devam ettiği 2009-2012 yılları arasında Harvard Business School tarafından verilen “Harvard Manage Mentor” Programı’nı da başarı ile tamamladı. Anadolu Üniversitesi’nde Felsefe ve Aşçılık Bölümü’nü bitirdikten sonra aynı üniversitenin İlahiyat Bölümü’ne devam etmektedir.

Üniversite yıllarında kapıdan kapıya satış konusunda o dönem alanının en iyilerinden biri olan Rainbow Türkiye ile satış profesyonelliğine adım attı. Üniversite sonrası RJ Reynolds, Frito Lay, Turkcell firmalarında satış ve pazarlama ekiplerinde çalıştı. Arnavutluk’ta ALB Telecom’un satış direktörü olarak çalışan Melik Karabıyıkoğlu, Samsung Electronics’de profesyonel kariyerine devam etti. Satış yönetimi, kanal yönetimi, mağazacılık, distribütör yönetimi, HORECA yönetimi, perakende ve B2B satış konularının içinde oldu.

Envirosell Türkiye ile perakende gurusu Paco Underhill’in bilgi ve deneyimini Türkiye’ye getirerek kendi işini yapmaya başladı. Envirosell bünyesinde 30’dan fazla perakende, satış ve pazarlama projelerine liderlik ederek pazarlama yönetimi, perakende yönetimi, mağaza yönetimi ve satış profesyoneli geliştirme stratejileri ile firmalara destek verdi.

2011 yılından itibaren yarı zamanlı olarak farklı eğitim projelerinin içinde eğitmen / danışman olarak bulundu. Satış ve pazarlama profesyonellerinin gelişimi için ortaya koyduğu “Gelişim Yolculuğu Modeli”, yöneticiler için “Yöneticilikten Liderliğe” ve perakende noktaların etkinliğini ölçerek stratejiler çıkartan “Satış Noktası Etkinliği Modeli” ile şirketlere ve profesyonellere dönüşüm ve gelişim hizmeti veren Melik Karabıyıkoğlu, konferanslarda ve şirketlerde konuşmacı olarak sahneye çıkmanın yanında, TÜGİM ve İTÜ Çekirdek’te firmalara mentorluk yapmaktadır. Melik Karabıyıkoğlu, “Satıcının Kariyer Yolculuğu”, “Yöneticilikten Liderliğe” ve “Müşteriyi Yakalamak” adlı kitapların yazarıdır. Perakende yönetiminde satış profesyonellerine yönelik stratejiler içeren iki makalesi ve mağazacılıkta tüketici davranışları ve satın alma motivasyonları arasındaki ilişkiyi incelediği doktora tezi ve makalesi ile üniversitelerde de ders vermektedir.

Pazarlama, satış, felsefe, insan davranışları, sosyal psikoloji ve tarih konularında araştırma yapmayı sever, yemek yapmak ve seyahat etmekten de keyif almaktadır.