Eğitim Süresi: 6 Saat x 6 Modül

Ders Frekansı: Her ders 3 saat, toplam 8 hafta

Katılımcılardan Beklenenler: Eğitim sonunda her katılımcı uygulama olarak Oyun Tasarımı Dökümanı oluşturulacaktır.

Bu Eğitim Kimin İçin?

Oyun sektöründe çalışmak isteyenler

Pazarlama amaçlı oyun sektörünü tanımak isteyen yöneticileri, pazarlama profesyonelleri

Oyun stüdyosu çalışanları

Oyun sektörüne yatırım yapmak isteyenler

Bu Eğitim ile Ne Kazanacaksınız?

  • Oyun kültürü, tarihi gelişimi ve oyun endüstrisine dair bilgi
  • Rol Yapma oyunlarının mekaniklerini kavramak
  • Anlatının oyun dünyasında ne şekilde kullandığını ve oyunlara olan etkilerini, çıktılarını anlamak
  • Bir oyunun temelini kurgulama bilgi ve becerisi
  • Oyunun algılanması, oyuncu deneyimi ve iyi bir deneyim sunmanın önemini görerek, gelecekte üretebilecekleri projelerde bu temel bilgileri kullanabilme
  • Oyun ve oynamak kavramlarının beraberinde gelecek dahiliyet, motivasyon ve eğlence gibi temel kazanımları keşfetmek
  • Gündelik hayat ve oyun ilişkisine farklı bir perspektif ile yaklaşabileceklerdir.
  • İnsan algısı ile ilgili temel bilgileri kullanarak iş hayatlarında özellikle tasarım süreçlerinde farklılık yaratabilme
  • Oyun tasarımı ve monetizasyon hakkında temel kavramlar, süreçlerin nasıl işlediği ve ileri kavramları anlama
  • Farklı endüstrilerden yöneticilere oyun sektör hakkında kalıcı ve geniş bir perspektif oluşturma
  • Türkiye’deki (mobil ve diğer) oyun firmalarının başarısı hakkında aydınlatıcı bilgiler
  • Sektörel paydaşlar arasındaki var olan ilişkileri anlama
  • Potansiyel bir girişimci, iş ortağı veya yatırımcı olarak nasıl hareket etmek gerektiği
  • Sık yapılan hataları ve başarılı iş modellerinin çalışma biçimlerini görebilmek

 

Modül 1 – Oyun Çalışmalarına Giriş ve Oyun Kültürü- Dr. Ertuğrul Süngü

Anlatı ve Rol Yapma Oyunları – Dr. Ertuğrul Süngü

Modül 2- Oyun Endüstrisi ve İş Geliştirme- Tansu Kendirli

Modül 3 – Oyun Tasarımı- Dr. Altuğ Işığan (BUG)

Modül 4 – Oyunlarda Monetizasyon Kurgusu- Dr. Altuğ Işığan (BUG)

Modül 5 – Oyuncu Deneyimi ve Oyunlaştırma- Dr. Çakır Aker (BUG)

Modül 6 – Oyun Tasarımı için Psikoloji- Dr. Çakır Aker (BUG)

 

Eğitim fiyatı:  2240 TL (KDV dahil).  Kredi kartına vade farkıyla 12 aya kadar taksit imkanı.

desteği ve hocalarıyla…

Dr. Ertuğrul Süngü (BUG) 

Ertuğrul Süngü 2008 yılında LEVEL dergisinde başladığı oyun yazarlığı ve editörlüğü kariyerini, CHIP Online ve PCNet gibi dergilerde sürdürmüştür. 2015 yılında Bilgi Üniversitesi İletişim Bilimleri Doktora programına girmiş ve “Türkiye’deki Oyun Altkültürüne Tarihsel Bir Yaklaşım” isimli doktora tezi ile oyunlara olan ilgisini akademik mecraya taşımıştır.

2016 yılından bu yana Dijital Oyun Tasarım Bölümlerinde ve 2019 yılından beri de Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarım bölümünde birçok ders vermektedir. Verdiği dersler arasında Oyun ve Kültür, Oyun ve Anlatı, Oyun ve Felsefe, Oyun Haberciliği ve Karmaşık Oyun Mekanikleri gibi dersler yer almaktadır. Ertuğrul Süngü, an itibariyle Bahçeşehir Dijtal Oyun Tasarım Bölümünde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev almaktadır.

Dr. Çakır Aker (BUG)

1984 yılında Ankara’da doğan Çakır Aker, 2005 yılında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık bölümünden mezun oldu. Ardından 2008 yılında Bahçeşehir Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Programı’nda yüksek lisansını tamamladı. Aynı dönemlerde İstanbul ve Ankara’da çeşitli alanlarda reklamcı olarak çalıştıktan sonra ikinci yüksek lisans eğitimini, 2010 yılında İspanya Pompeu Fabra Üniversitesi, Algı Sistemleri ve Bilişsel Medya Yüksek Lisans Programı’ndan mezun olarak tamamladı. 2018 yılında Galatasaray Üniversitesi’nden Medya ve İletişim Çalışmaları Programı’ndan doktorasını aldı. 2012 yılında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başlayan Çakır Aker, halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak ve Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları arasında oyun, etkileşim tasarımı, oyuncu deneyimi ve kullanıcı deneyimi, oyunlaştırma gibi konular yer almaktadır.

 Tansu Kendirli (OYUNDER)

Oyun Tasarımcıları Geliştiricileri Yapım ve Yayıncıları Derneği’nin kurucularından olan Kendirli. 2012 yılından bu yana yönetim kurulu başkanlığını yürütmektedir.  Oyun sektöründe Türkiye’nin oyun prodüksiyonu, data analizi, oyunlar üzerine kullanıcı ve tasarım odaklı araştırmalara öncülük etmiş. Bu alanda 300’ün üzerinde etkinliğin ve atölyenin gerçekleşmesine katkı sağlamıştır.  Oyunlaştırma, Oyun üretim süreçleri danışmanlığı, oyunların pazarlaması üzerine çalışmalar yapmakta ve yazılar yayınlamaktadır.

Kendirli OYUN sektörüne yönelik desteklerin yapısına yönelik incelemelerde bulunmuş, bu konu ile ilgili toplantılar düzenlemiş. TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) nezdinde düzenlenen çalışmalarda Ekonomi Bakanlığının endüstriyel destekleme toplantılarında oyun sektörü özelinde ortaya çıkan araştırmaların, rapor ve tavsiyelerin yazılı hale getirilmesine öncülük etmiştir. Bakanlık ve diğer kamu kuruluşları nezdinde yapılan çalışmalara danışmanlık düzeyinde iştirak etmiştir. Kendirli Qualcomm Türkiye tarafından düzenlenen ilk “En iyi mobil iş fikri” yarışmasında 2010 yılında “Storyteller” projesi ile 3.lük ödülüne layık görülmüştür.

İçeriğin Ticarileştirilmesi ve Oyun sektöründe alanlarından ticari faaliyetlerini sürdüren Tansu Kendirli İngiltere’de Oyun ve Medya alanında çalışmalar yürüten International Moving Image Society’nin bir üyesidir. 2019 yılında Kendirli derleyip, yazarak ortaya çıkmasına öncülük ettiği ve Abaküs Yayıncılık tarafından yayınlanan “Dijital Oyun Endüstrisi Terminolojisi” adlı kitabı ile Oyun sektöründe kullanılan ingilizce tanımların ve kavramların yerelleştirilmesine katkı sağlamıştır. Kendirli uluslararası ve yerel şirketler ile kurumlara Oyun sektörü konusunda danışmanlık vermeye devam etmektedir.

Dr. Altuğ Işığan (BUG) 

Dr. Altuğ Işığan, 1968 Almanya doğumludur. Doktora derecesini 2012 yılında Etkileşim Sorunu Çerçevesinde Video Oyunu Anlatısallığı başlıklı tezi ile Ankara Üniversitesi’nden almıştır. 2006 yılından bu yana yurtiçinde ve yurtdışında çok sayıda üniversitede oyun tasarımı dersleri vermektedir. Halen Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’ne bağlı Dijital Oyun Geliştirme bölümünde doktoralı öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Çok sayıda ulusal ve uluslararası yayının yanı sıra çeşitli ulusal ve uluslararası oyun araştırma ve geliştirme kuruluşuna üyeliği bulunmaktadır.

Yaklaşan Eğitim Programları

Influencer Olmak!

Anlamlı Amaç Organizasyon Dönüşümü Eğitimi (Önce Vicdan)

Araştırma Okur Yazarlığı

Diğer Eğitimlerimiz

Pazarlama Bilimi

Kanıta dayalı pazarlama hakkında…

İletişim ve Medya

Kurumsal iletişimden influencer geliştirmeye kadar tüm eğitimler…

Araştırma/Veri

Veri analitiği, araştırma okur yazarlığı, içgörü…