Bugün araştırma süreci özellikle de örnekleme ve sahadan veri toplama alanları, pazarlama ve marka profesyonellerinin en fazla yanıltıldıkları alanlardan birisi. Yanlış araştırmalar, karar vermeyi kolaylaştırmayan sonuçlar birçok israfı ve başarısızlığı da beraberinde getiriyor. Bu eğitimle tüketiciyi dinlemeyi ve araştırma sonuçlarının doğru yorumlamanın önemli noktalarını öğrenebileceksiniz.

Eğitim kime hitap edecek?

Marka, Strateji ve iletişim sorumluları

Ajans çalışanları

Pazarlama profesyonelleri

Ar-Ge Çalışanları

Online eğitim ücreti: 590 TL ( KDV dahil).  Kredi kartına 12 aya kadar taksit imkanı.

Modül 1: Araştırma Hangi Sorulara Cevap Verir

  • Araştırmaya hangi durumlarda başvurulur
  • Temel ve İkincil Data Analizi
  • Doğru hedef kitlenin belirlenmesi
  • Araştırma Yöntemleri ve Kullanım Alanları
  • Kalitatif Araştırmalar (Fokus grup, in-depth, Etnografi)
  • Kantitatif Araştırmalar (Ürün testi, Reklam testi, Fiyat analizi, Segmentasyon, Tutum ve Kullanım araştırmaları)

 

Modül 2: Tüketici Davranışlarının incelenmesi ve yorumlanması (Prof. Dr. Ali Atıf Bir)

  • Tüketici davranışları nelerden etkilenir ve değişir
  • Tüketicinin karar verme ve harekete geçme süreçleri,
  • Duygu ve tecrübelerin etkileri
  • Sonuçların hikayeye dönüşümü

Ersan Alkan

2001 yılında İstanbul Teknik Üniversitesinden mezun olduktan sonra, Teksas Üniversitesinde ilk olarak Bilgi Teknolojileri üzerine ardından yine aynı üniversitede işletme üzerine yüksek lisans eğitimi almıştır.

2002 yılında yüksek lisans eğitimi gördüğü Teksas üniversitesinde araştırma görevlisi olarak araştırma kariyerine başlamış, ardından 2004 – 2009 yılları arasında “AVID Center” için çalışmaya devam etmiştir, burada kalitatif ve kantitatif yöntemlerde araştırmalar yapmıştır. Amerikada çalıştığı süre içerisinde bir çok rapor ve analiz çalışmasının yanında 3 adet akademik makaleside uluslararası dergilerde yayınlanmıştır.

2009 yılında Türkiyeye dönüş kararının ardından farklı araştırma şirketlerinde reklam araştırmaları ve özel araştırmalar odaklı bölümlerde yönetici olarak görev aldıktan sonra, Şubat 2016 da “FRAM” Araştırma’yı kurmuş ve bu çatı altında müşterilerine hizmet vermeye devam etmektedir.

Prof. Dr. Ali Atıf Bir

1962 Samsun doğumlu. 1984 yılında Anadolu Üniversitesi Reklam ve Halkla İlişkiler Bölümü’ne araştırma görevlisi olarak atandı. 1987 yılında aynı bölümde yüksek lisans yaptı. 1989 yılında Marquette University’den (Wisconsin-ABD) Kitle İletişimi ve Reklamcılık dalında MA derecesi aldı.

1992 yılında, Reklam ve Halkla İlişkiler dalında doktor, 1993 yılında doçent oldu. 1998 yılında ise profesörlüğe atandı. 1994 yılında Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Enstitüsü müdür yardımcılığına, 1995-2002 yıllarında Açıköğretim Fakültesi dekan yardımcılığı görevini yürüttü. Ocak 2004- Temmuz 2005 döneminde Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dekanlık, 2005-2006 Akademik yılı Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlık ve 2006-2015 yılları arasında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanlığı görevini yürüttü.

1994-2003 yılları arasında Televizyon İzleyici Araştırmaları Komitesi’nin teknik danışmanlığını ve AGB Anadolu A.Ş. denetim projesi başkanlığını ve TNS PIAR tarafından yürütülen “basın okur” araştırmasının denetçiliğini yaptı.

İletişim Bilimleri Fakültesi’nde: Reklamcılığa Giriş, İletişim Araştırmaları, Kamuoyu Araştırmaları, Reklam Kampanyaları, Halkla İlişkiler Kampanyaları, İletişim Ahlakı, Sayısal Olmayan Araştırma Teknikleri; Lisansüstü düzeyinde: Pazarlama İletişimi Stratejileri, İleri Araştırma Teknikleri, Kitle İletişim Kuramları derslerini verdi.

Halen Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık ve Marka Yönetimi Doktora programında dersler vermektedir.

2014 yılında kurduğu The Kitap Yayınlarında Genel Yayın Yönetmenliği görevini yürütmektedir.

Diğer Eğitimlerimiz

Pazarlama Bilimi

Kanıta dayalı pazarlama hakkında…

İletişim ve Medya

Kurumsal iletişimden influencer geliştirmeye kadar tüm eğitimler…

Araştırma/Veri

Veri analitiği, araştırma okur yazarlığı, içgörü…