Pozitif Liderlik

Pozitif Liderlik

POZİTİF LİDERLİK

 

Toplumumuzda söylenen bir söz vardır, lider olunmaz, doğulur. Lâkin insanlar lider doğmazlar, lider yapılırlar. Bir ekibe liderlik eden kişiler, bulunduğu grubun performansını en üst seviyeye çıkarmak için gerekli özelliklere sahip olmaları gerekir. Çalışanlarında kendilerince en kuvvetli olduğu beceriler takımı ön plana çıkartır fakat asıl farkı yaratan kişi pozitif bir liderdir.

 Bu bağlamda pozitif düşünce nedir ve bunun liderlikle bağlantısı nedir sorusunu sormamız gerekiyor. Pozitif düşünce, hoş olmayan durumlara daha iyimser ve olaylar karşısında üretken bir şekilde yaklaşmak olarak açıklanır. İşyerlerinde stres yaratan etkenler her zaman var olmaya devam edecekler. Bu nedenle en kötü ve stresli günlerde olaylara olumlu bakabilen bir lidere sahip olmak, sizi bu zorlu günlerden başarı oranınızı en üst seviyede tutmada yardımcı olacaktır.

 

Pozitif Liderliğin Temel Taşları

 

Michigan Üniversitesi Ross İşletme Okulu'nda profesör olan Dr. Kim Cameron, pozitif liderlik gelişimi konusunda uzmanlığa sahiptir. Cameron'un bu konudaki felsefesi dört maddeye ayrılmıştır. Bunlar:

·         Pozitif bir çalışma ortamı hazırlamak,

·         Ekip üyeleriyle iyi ilişkiler kurmak,

·         Pozitif bir iletişim sağlamak,

·         Doğru bir amaç edinmek. (cultivating positive meaning in the office.)

 

Pozitif Bir Çalışma Ortamı

 

Pozitif liderlik yaklaşımını benimsemenin ilk maddesi, ofisteki mevcut havayı doğru değerlendirip ele almaktır. Cameron, pozitif çalışma ortamının kişisel ve kurumsal başarı için önemli bir fırsat yarattığını belirtiyor. Bunu yapmak içinse liderlerin şefkatli, affedici ve minnettar olmaları gerekmektedir.

Şefkatli olmak, çalışanlarınızın kişisel ve profesyonel yaşantılarında onları önemsediğinizi gösterir. Psikolojik olarak onları motive etmiş olursunuz.

Affedici tavrınız, incinen bir kişinin size karşı mahcupluk duygusunu arttırır ve bir daha aynı hataya düşmemek için elinden gelen her şeyi yapmaya gayret eder. Bunu yaparken çalışanınıza yardımcı olmanız, aranızdaki iletişimi kuvvetlendirirken aynı zamanda ondan yüksek performans elde etmenizi de sağlar.

Çalışanlarınıza minnettarlığınızı ifade etmek, zorlu bir durumla karşılaştıklarında, onları ilerlemeye ve durumu en iyi şekilde çözmelerine teşvik eder. Çalışanlarınıza sıkı çalışmaları ve başarıları için teşekkür etmek onları motive edecektir ve diğer arkadaşlarıyla da siz yokken aynı durumun yaşanması gözlenecektir. Bu insanların önemsendiği ve desteklendiği bir iklim yaratır.

Bu yaklaşım biçimleri, ekibinizi daha saygılı ve sağlam ilişkilere yönlendirerek şirket performansını olumlu bir şekilde etkileyecektir.

 

Çalışma Arkadaşlarınızla İyi İlişkiler

 

Pozitif düşünen ve hareket eden çalışanlar, ekip ve çalıştıkları grup için birden fazla yarar sağlarlar. 

Bu ilişkilere yatırım yapmak, olumlu sonuçlar doğuracak ve çevrenize pozitif enerji katan insanların etrafınızda olmasını sağlayacaktır. 

Totalde oluşan bu ‘’pozitif enerji ağı’’ kişilerarası ilişkileri kuvvetlendirerek, hem koordinasyonu güçlendirecek hem de kurum içi çalışanların performanslarını üst seviyeye çekecektir. 

Pozitif liderlikte doğru ilişkiler kurmanın en püf noktası, çalışma arkadaşlarınızın en güçlü yönlerine odaklanmaktan geçer. Zayıf yönlerinden ziyade güçlü olduğu yönlere yönelmek, daha güçlü bağlar yaratır.

 

Pozitif Bir İletişim

 

Pozitif bir iletişim, ofis iklimini komple değiştirir. Destekleyici bir iletişim biçimi, etrafınızdaki insanların size karşı olan iletişimine katkıda bulunur ve geri bildirim almanızda önemli bir rol oynar. Eleştirinin kötü taraflarından kaçınılır. Bunun yerini güven alır.

 

 Ekibinizin İhtiyaç Duyduğu Olumlu Etki Olun

 

Günlük koşuşturma ve ofiste yaşanan bazı gergin anlar herkesi etkileyebilir fakat pozitif bir liderlik yaklaşımı benimseyerek bütün olumsuzlukları tersine çevirecek bir etkiye sahipsiniz. Böyle bir ortamda bu becerileri sergilemek karşıdakilere güvenli ve dürüst bir çalışma ortamı sağladığınızı düşündürür.