❓ Son günlerde sosyal medya kullanıcıları, farklı platformlarda yeni bir tabire rastlamaya başladı: “Quiet Quitting” türkçe çevirisiyle “Sessiz İstifa”. Peki son moda bu tabir iş dünyasında ne anlama ifade ediyor olabilir?

 “Quite Quitting” iş ortamı içerisinde çalışanların, minimum efor ve özen ile görev tanımları içerisindeki sorumlulukları en asgari düzeyde yerine getirmesi ve gelir etmeleri olarak tanımlanabilir. Bu durumun temel nedeni, işlerinin çalışanların hayatlarındaki yerinin küçük olması ve çalışanların işlerine verdikleri öneminin az olmasıdır. Düşünüldüğünde aslında çalışanlarını eforlarını “güç tasarruf modu” nda kullandığı söylenebilir. Buna ek olarak, bu kişilerin bazılarının tükenmişlik yaşadıkları ve bunun da çalışanları Quite Quitting’e ittiği söylenebilir.

No alt text provided for this image

❓Bu noktada akıllara “İş verenler çalışanları bu durumdan çıkaracak ne gibi adımlar atabilir?” sorusu geliyor. Çalışan veriminin yüksek oranda düştüğü duruma ne gibi çözümler bulanabilir?

🗝️ Quiet Quitting’i Yönetmek İçin İş Verenlere 6 İpucu 

✨ Mesai Günleri Dışında Mailleşmeleri Durdurmak

Çok acil bir durum olmadığı sürece mesai günleri dışında mailleşmelere ara vermek, çalışanların kaygı ve stres düzeyini azaltır.

No alt text provided for this image

✨ Çalışanlara Hafta Sonu İş Yükü Vermemek

Eğer zorunlu iletişim kurulması gerekmiyorsa iletişim kurulmaması ve çalışana herhangi bir iş yükü verilmemesi oldukça önemlidir.

✨ Çalışanları Takdir Etmek

 Çalışanların kişisel olarak iş verenleri tarafından değer ve saygı görmeleri, iş yerindeki motivasyonlarını arttırmak noktasında oldukça faydalı olacaktır. Yeterlilikleri ve ürettikleri ile ilgili takdir edilmeleri de aynı şekilde çalışanlar üzerinde olumlu bir etki bırakacaktır.

No alt text provided for this image

✨ İş Yeri Aktivitelerinin Sıklığını Düzenlemek

 İş ortamı içerisinde yapılan etkinliklerin (örneğin iş yerinde yoga, happy hour vb.) sıklığını azaltıp çalışanların iş ortamı dışarısında kendi özel alanlarında vakit geçirebilecekleri bir iş yeri çizelgesi hazırlamak ve bu aktivitelerin varlığını korumak ama sıklığını azaltmak faydalı olabilir.

 ✨ Toplantıların Sıklığını, Alınan Verim Düşünülerek Düzenlemek

 Toplantılar genel itibariyle herkesin denetlendiği bir ortam statüsünden çıkıp, strateji ve çözüm üreten bir ortam haline getirilmelidir.

No alt text provided for this image

 ✨ Maaş Beklentilerini Karşılamak/Maaş Artırımı Yapmak

 Çalışanlar çabalarının karşılığını aldığında ve bundan tatmin olduklarında, bu durum iç ortamındaki performanslarına da yansıyacak ve iş verimleri artacaktır. 

Quiet Quitting ile alakalı daha detaylı bilgi sahibi olmak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz. 👇

https://www.allbusiness.com/what-is-quiet-quitting-understanding-and-managing-this-trend-213811-1.html