Perakende Sektöründe Müşteri Analitiği Sertifika Programı
Müşteriyi/Müşterimizi acaba ne kadar tanıyabiliyoruz? Tanımak için yoksa hala kendisinden birçok bilgi almaya mı çalışıyoruz? Halbuki müşterilerimiz işletmelerimizle olan temaslarında, alışverişlerinde, aldıkları ürünlerde, satın alımını yaptıkları zaman dilimlerinde veya temas noktalarındaki ziyaretlerinde bizlere kendileri ile ilgili o kadar çok mesaj veriyorlar ki. Kendilerinin neyi sevip sevmediklerini, bir aile olup olmadıkları, evcil hayvanlarının olup olmadığı, yeme alışkanlıkları, giyim tercihleri gibi işletmenizin bulunduğu sektöre göre ayak izlerini o kadar çok bırakıyorlar ki. İşletmelere düşen, bu izleri takip etmek, toparlamak, analiz etmek ve onları anlamaya çalışmak. İşte o zaman bir işletme gerçek anlamda müşterisini daha iyi tanıyabilir, ihtiyaç ve beklentilerini daha iyi anlayabilir.
Müşteri analitiğinde iyi bir yol haritası olacak bu eğitimin amacı, "Müşterimizi anlamak için nerden başlamalıyız?", "Nelere dikkat etmeliyiz?", "Hangi KPI’ları takip etmeliyiz?", "Müşterinin markamızla temas ettiği noktaları işletmemiz için ne anlama geliyor?", "Multi-Channle ile Omni-Channel farkı nedir?", "Hangi tür müşteri analizleri ne işe yarar ve nerede kullanabilirim?" gibi soruları cevaplayacağız.