Oyun Sektörü Bomba Gibi / Dr. Öğr. Üyesi Güven Çatak

Oyun Sektörü Bomba Gibi / Dr. Öğr. Üyesi Güven Çatak

Oyun Sektörü Bomba Gibi

🎮 Oyun sektörü son dönemin parlayan yıldızı. Yıllardır beklenen başarıyı elde etmenin haklı gururunu yaşıyor. BUG Lab TEKMER Genel Müdürü Dr. Güven  Çatak, İBE Business Institute'den Burak Yedek’e verdiği röportajda oyun sektörünü, geldiği yeri, neden şimdi öne çıktığını ve sektörün Türkiye’deki ayaklarını anlattı.

Oyun sektörü Türkiye’de ne durumda? Son 10 yılda nasıl bir değişim gösterdi?

Şu an sektörümüz bomba gibi. Birçok oyun firmasının çıktığı, yatırımcıların Türkiye’yi artık global oyun sektörünün bir sahnesi olarak gördüğü bir dönemdeyiz. Son 10 yılda özellikle mobil platformlar özelinde müthiş bir ivme kazandık, son 3 yılda gerçekleşen satışlar ile de bunu taçlandırdık. Türkiye’de, ilk unicorn’umuz bir oyun firması, Peak Games. 😊

Akademik anlamda Türkiye’de oyun çalışmaları oyun sektörünü ne şekilde besliyor?

Akademik anlamda oyun çalışmalarımız da bir anlamda oyun geliştirici topluluklarımız ile aynı anda serpildi. Zira, ortak işlere imza atabilmek için akademisyenlerin de birbirini bulması gerekiyordu. Şu an özellikle oyun tasarımı lisans programları sektörün prodüksiyon anlamındaki insan kaynağını karşılamaya başlamış durumda. Oyun çalışmaları odaklı yüksek lisans programları ise sektörün prodüksiyon dışındaki alanlarına eğiliyor diyebiliriz. Yani oyun pazarlamasından oyun yazarlığına kadar birçok alanda, oyunlar üzerine tez yazmış ama arka planı farklı profiller görebiliyoruz. Akademik Ar-Ge anlamında ise sektör özellikle oyunlaştırma, oyuncu davranışları, yapay zeka gibi bazı sıcak konular ile ilgilenmekte. 

Kariyerine oyun sektöründe başlamak isteyenler nasıl bir yol izlemeli?

Şu an oyun geliştirme araçları ücretsiz. İnternette birçok eğitim videosu bulunabiliyor. Yalnız bu şekilde araçları öğreniyor ama amaçları öğrenemiyorsunuz. Bu anlamda bir oyun tasarımı bölümünde okuyarak üniversite tornasından geçmenin, gerekli vizyonu kazanmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Eskiden bu tip bölümler yok iken, elbette başka alanlarda okuyarak yolunuzu kendinizin bulmasından başka çare yoktu. Şimdi devir değişti. Oyun tasarımı bölümleri, aktarılan onca deneyimin ve birikimin dışında ilgili iş ve iletişim ağına girmek, kendi şirketini kuracak ekibi bulabilmek için de çok önemli. Bir de tavsiyem toplulukları takip etmek olur; halen en aktif onlar sonuçta.

İş dünyası oyun sektörüne nasıl nasıl bakıyor, nasıl yaklaşıyor? Sektörün dinamiklerini tanıyorlar mı?

İş dünyası şu an çok iştahlı. Birçok başka sektörden gelip oyun endüstrisine girmek isteyen yatırımcı ve girişimci var. Maalesef sektör hakkında çok detaylı bilgileri yok, genelleme yapamayız elbette ama sadece bu sıcak para dalgası geçince nasıl bir planları var veya herhangi bir planları var mı, işte bundan emin değilim.

 

İBE Business Institute ve Bahçeşehir Üniversitesi Game Lab işbirliğiyle gerçekleşen Oyun Kültürü, Tasarımı ve Teknolojisi: GAMING eğitimi ile ilgili detaylı bilgi için aşağıdaki linke tıklayınız. 

Eğitim detayları için tıklayınız.

 

 

Röportajın tamamını Anlık dergisine www.normaldergi.com adresinden ücretsiz abone olarak okuyabilirsiniz.