Liderlik, Yönetim ve Strateji

Kurumsal İletişimde Liderlik: Paydaşlarla Etkili İlişkiler Kurma Sanatı

Kurumsal İletişimde Liderlik: Paydaşlarla Etkili İlişkiler Kurma Sanatı

Program Hakkında

Kurumsal İletişimde Liderlik: Paydaşlarla Etkili İlişkiler Kurma Sanatı

  • Eğitmen: Prof. Dr. Ali Atıf Bir
  • Eğitim Yeri: Online / Yüz Yüze
  • Eğitim Süresi: 6 Saat – 1 Gün
  • Kişi Sayısı: 15
  • Hedef Kitle: Üst Düzey Liderler

 

Eğitim İçeriği: “Kurumsal İletişimde Liderlik: Paydaşlarla Etkili İlişkiler Kurma Sanatı” eğitim programı, katılımcılara etkili kurumsal iletişim stratejileri geliştirme ve uygulama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Katılımcılar, liderlik iletişimi, kriz iletişimi, paydaş iletişimi, medya ilişkileri yönetimi, marka iletişimi ve sunum becerileri gibi konularda bilgi ve deneyim kazanacaklardır.

 

Eğitim Programının Faydaları:

  • Katılımcılar, etkili liderlik iletişimi stratejilerini öğrenecek ve uygulayabilecekler.
  • Kriz durumlarında nasıl etkili iletişim kuracaklarını ve krizleri nasıl yöneteceklerini öğrenecekler.
  • Kurumsal hedeflere ulaşmak için stratejik iletişim planları oluşturmayı ve uygulamayı öğrenecekler.
  • Çalışanlar, müşteriler, yatırımcılar ve diğer paydaşlarla nasıl etkili iletişim kuracaklarını öğrenecekler.
  • Medya ile ilişkileri nasıl yöneteceklerini öğrenecekler.
  • Çalışanlar arasında nasıl etkili iletişim kuracaklarını ve kurumsal kültürü nasıl güçlendireceklerini öğrenecekler.
  • Kurumun imajını güçlendirmek için marka iletişimi stratejileri geliştirmeyi ve marka değerlerini nasıl ileteceklerini öğrenecekler.
  • Etkili sunum tekniklerini öğrenecek ve sunum becerilerini geliştirecekler.
  • Kurumsal iletişimde etik ve kültürel duyarlılık, çatışma yönetimi ve işbirliği becerilerini geliştirecekler.

 

Eğitim Modülleri:

Modül 1: Liderlik İletişimi

  • Etkili liderlik iletişimi nedir?
  • Farklı liderlik iletişim tarzları
  • Yukarı ve aşağı yönlü iletişimde en iyi uygulamalar
  • Geri bildirim verme ve alma
  • Motive edici ve ilham verici iletişim

 

Modül 2: Kriz İletişimi

  • Kriz nedir ve nasıl yönetilir?
  • Kriz iletişim planı oluşturma
  • Kriz durumlarında etkili sözcülük
  • Medya ile ilişkileri yönetme
  • Krizden sonra iyileşme

 

Modül 3: Stratejik İletişim Planlanması

  • Stratejik iletişim nedir?
  • Değişen medya yapısı ve değişen stratejik iletişim
  • Kurumsal hedefleri belirleme
  • Hedef kitle analizi
  • İletişim mesajı geliştirme
  • İletişim kanalları seçimi
  • İletişim bütçesi oluşturma
  • İletişim planının değerlendirilmesi

 

Modül 4: Paydaş İletişimi

  • Farklı paydaş grupları ve onlarla iletişim kurma stratejileri
  • Çalışanlarla iletişim
  • Müşterilerle iletişim
  • Yatırımcılarla iletişim
  • Diğer paydaşlarla iletişim

 

Modül 5: Medya İlişkileri Yönetimi

  • Medya ile iyi ilişki kurma ve sürdürme
  • Amacına ulaşan basın bültenleri ve basın toplantıları hazırlatma
  • Gazetecilerle röportaj verme
  • Sosyal medyayı etkili kullanma

Modül 6: İç İletişim Stratejileri

  • Etkili iç iletişimin önemi
  • İç iletişim kanalları
  • Çalışan motivasyonu ve bağlılığı
  • Kurumsal kültürün güçlendirilmesi

 

Modül 7: Marka İletişimi 

  • Marka nasıl yönetilir?
  • Marka kimliği ve değerleri
  • Güçlü marka mesajları geliştirme
  • Marka iletişim kanalları

 

Modül 8: Sunum Becerileri 

  • Etkili sunum teknikleri
  • Sunum hazırlama
  • Görsel materyaller kullanma
  • Sunum sunma
  • Soruları yanıtlama

 

Modül 9: İş Ortamında İletişim

 

  • Kurumsal iletişimde etik ve kültürel duyarlılık
  • Çatışma yönetimi
  • İşbirliği ve takım çalışması

 

Eğitmen: Prof. Dr. Ali Atıf BİR

Prof. Dr. Ali Atıf Bir, 1984 yılında Anadolu Üniversitesi Reklam ve Halkla İlişkiler Bölümü’ne araştırma görevlisi olarak atandı. 1987 yılında aynı bölümde yüksek lisans yaptı. 1989 yılında Marquette University’den (Wisconsin-ABD) Kitle İletişimi ve Reklamcılık dalında MA derecesi aldı. 1992 yılında, Reklam ve Halkla İlişkiler dalında doktor, 1993 yılında doçent oldu. 1998 yılında ise profesörlüğe atandı. 1994 yılında Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Enstitüsü müdür yardımcılığına, 1995-2002 yıllarında Açıköğretim Fakültesi dekan yardımcılığı görevini yürüttü. Ocak 2004- Temmuz 2005 döneminde Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dekanlık, 2005-2006 Akademik yılı Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlık ve 2006-2015 yılları arasında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanlığı görevini yürüttü. 1994-2003 yılları arasında Televizyon İzleyici Araştırmaları Komitesi’nin teknik danışmanlığını ve AGB Anadolu A.Ş. denetim projesi başkanlığını ve TNS PIAR tarafından yürütülen “basın okur” araştırmasının denetçiliğini yaptı. İletişim Bilimleri Fakültesi’nde: Reklamcılığa Giriş, İletişim Araştırmaları, Kamuoyu Araştırmaları, Reklam Kampanyaları, Halkla İlişkiler Kampanyaları, İletişim Ahlakı, Sayısal Olmayan Araştırma Teknikleri; Lisansüstü düzeyinde: Pazarlama İletişimi Stratejileri, İleri Araştırma Teknikleri, Kitle İletişim Kuramları derslerini verdi. Halen Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık ve Marka Yönetimi Doktora programında dersler vermektedir. 2014 yılında kurduğu The KitapYayınlarında Genel Yayın Yönetmenliği görevini yürütmektedir. 2017’de kurduğu İBE Business Institute’un Başkanıdır.

Başvuru Formu
Detaylı Bilgi için

İBE | Eğitim Danışmanı

0 537 033 81 82 | 0 537 033 81 82

[email protected]

Genel Bilgiler
  • Başlangıç Tarihi:2024
  • Süre:6 Saat
  • Lokasyon:Online
  • Eğitmen:Prof. Dr. Ali Atıf Bir