Liderlik, Yönetim ve Strateji

Liderlik, Pazarlama ve Davranış Bilimi: Stratejik Uygulamalar

Liderlik, Pazarlama ve Davranış Bilimi: Stratejik Uygulamalar

Program Hakkında

Liderlik, Pazarlama ve Davranış Bilimi: Stratejik Uygulamalar

  • Eğitmen: Prof. Dr. Ali Atıf Bir
  • Eğitim Yeri: Online
  • Eğitim Süresi: 6 Saat – 1 Gün
  • Kişi Sayısı: 15
  • Hedef Kitle: Orta & Üst Seviye Yöneticiler

  

Eğitim İçeriği: Davranış Bilimi, iş dünyasında temel olan insan davranışını ve karar verme süreçlerini anlamada çok önemli bir rol oynamaktadır. “Daha İyi Liderlik ve Pazarlama için Davranış Bilimi: Stratejik Yaklaşımlar ve Uygulamalar” eğitimi, katılımcıların iş başarısını artırmak için davranış biliminden türetilen pratik bilgi ve stratejilerle donatmayı amaçlamaktadır.

 

Eğitim Modülleri:

 

Modül 1: Davranış Bilimlerinin Temellerini Anlamak

  • Davranış Bilimine Giriş: Davranış biliminin altında yatan ilke ve teoriler.
  • İnsan Karar Verme: İş bağlamlarında insan karar verme sürecini etkileyen bilişsel önyargıları ve sezgisel yöntemler.
  • Davranışsal Ekonomi: Davranışsal ekonominin temel kavramları ve bunların tüketici davranışlarına ve iş stratejilerine olan etkileri.

 

Modül 2: Davranış Bilimlerini Pazarlama ve Satışta Uygulama

  • Tüketici Psikolojisi: Tüketici motivasyonları, tercihleri ve satın alma davranışlarını anlamak için davranış biliminden elde edilen içgörülerin uygulama alanları.
  • İkna Teknikleri: Davranış bilimine dayanan ikna teknikleri aracılığıyla tüketici davranışını ve karar verme sürecini etkili bir şekilde etkilemeye yönelik stratejiler.
  • Dürtme ve Seçim Mimarisi: Dürtme ilkelerini ve tüketici seçimlerini istenen sonuçlara doğru yönlendirmek için seçim mimarilerinin tasarlanması.

 

Modül 3: Liderlik ve Yönetimde Davranışsal İçgörüler

  • Motivasyon ve Teşvikler: Çalışanlar için etkili motivasyon ve teşvik sistemleri tasarlamak için davranışsal içgörülerden faydalanma.
  • Liderlik ve Karar Alma: Liderlik etkinliğini artırmak için davranış bilimini anlamak ve karar verme süreçlerine entegre etmek.
  • Örgütsel Kültür ve Davranış: Kurum kültürünü şekillendirmek ve iş hedefleriyle uyumlu davranışları teşvik etmek uygun stratejiler.

 

Modül 4: Davranış Bilimi Stratejilerinin Uygulanması

  • Deneme ve A/B Testi: Davranış bilimi stratejilerinin iş bağlamlarında uygulanmasında deney ve A/B testlerinin önemi.
  • Davranışsal Tasarım İlkeleri: Ürün, hizmet ve deneyim tasarlamak için davranış biliminden türetilen pratik çerçeveler ve tasarım ilkeleri.

 

Sertifika:

Eğitim programının en az %80'ine aktif katılan ve programda başarılı olan katılımcılara İBE Business Institute tarafından hazırlanan “Başarı Belgesi” almaya hak kazanacaktır.

 

Eğitmen: Prof. Dr. Ali Atıf Bir

Prof. Dr. Ali Atıf Bir, 1984 yılında Anadolu Üniversitesi Reklam ve Halkla İlişkiler Bölümü’ne araştırma görevlisi olarak atandı. 1987 yılında aynı bölümde yüksek lisans yaptı. 1989 yılında Marquette University’den (Wisconsin-ABD) Kitle İletişimi ve Reklamcılık dalında MA derecesi aldı. 1992 yılında, Reklam ve Halkla İlişkiler dalında doktor, 1993 yılında doçent oldu. 1998 yılında ise profesörlüğe atandı. 1994 yılında Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Enstitüsü müdür yardımcılığına, 1995-2002 yıllarında Açıköğretim Fakültesi dekan yardımcılığı görevini yürüttü. Ocak 2004- Temmuz 2005 döneminde Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Dekanlık, 2005-2006 Akademik yılı Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanlık ve 2006-2015 yılları arasında Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Başkanlığı görevini yürüttü. 1994-2003 yılları arasında Televizyon İzleyici Araştırmaları Komitesi’nin teknik danışmanlığını ve AGB Anadolu A.Ş. denetim projesi başkanlığını ve TNS PIAR tarafından yürütülen “basın okur” araştırmasının denetçiliğini yaptı. İletişim Bilimleri Fakültesi’nde: Reklamcılığa Giriş, İletişim Araştırmaları, Kamuoyu Araştırmaları, Reklam Kampanyaları, Halkla İlişkiler Kampanyaları, İletişim Ahlakı, Sayısal Olmayan Araştırma Teknikleri; Lisansüstü düzeyinde: Pazarlama İletişimi Stratejileri, İleri Araştırma Teknikleri, Kitle İletişim Kuramları derslerini verdi. Halen Bahçeşehir Üniversitesi Reklamcılık ve Marka Yönetimi Doktora programında dersler vermektedir. 2014 yılında kurduğu The KitapYayınlarında Genel Yayın Yönetmenliği görevini yürütmektedir. 2017’de kurduğu İBE Business Institute’un Başkanıdır.

Başvuru Formu
Detaylı Bilgi için

İBE | Eğitim Danışmanı

0 537 033 81 82 | 0 537 033 81 82

[email protected]

Genel Bilgiler
  • Başlangıç Tarihi:2024
  • Süre:6 Saat
  • Lokasyon:Online
  • Eğitmen:Prof. Dr. Ali Atıf Bir