Orta Ölçekli Şirketler Yapay Zeka (AI) Alanında Nasıl Rekabet Edebilir?

Orta Ölçekli Şirketler Yapay Zeka (AI) Alanında Nasıl Rekabet Edebilir?

Orta Ölçekli Şirketler Yapay Zeka (AI) Alanında Nasıl Rekabet Edebilir? 

 

 

Genel amaçlı teknolojiler, ekonomik sistemi geniş kapsamda etkileyen ve hem üretim hem de tüketim boyutunda köklü değişikliklere yol açan yapılar olarak tanımlanır. Yapay zeka (AI), birçok yeni iş fırsatı yaratmaya ve tüm endüstrilerin geleneksel yapılarını alt üst etmeye hazır.

 

Peki ya bu değişim ortamında, büyük veriye ve yapay zeka yeteneğine erişimi olmayan orta ölçekli şirketlerin durumu ne olacak? Yapay zeka çağında rakiplerine kıyasla geride kalma riskiyle karşı karşıya olduklarını söylemek son derece yerinde bir tespit olacaktır.

 

 

AI çağında, birbirinden oldukça farklı sınıflarda bulunan iki şirket kategorisi, AI'nın getirilerinden faydalanmak için oldukça iyi konumlanmış görünüyor: 

 

 

  • Startup girişimleri 

 

  • Milyarlarca dolarlık dev şirketler.

 

 

Sağlık hizmetleri, finans, perakende, medya ve endüstriler arası teknoloji gibi alanlarda, AI girişimleri fazlasıyla hızlı ilerliyor. Google ve Microsoft gibi teknoloji devlerinin yanı sıra geleneksel yapıdaki büyük şirketler, iş modellerini ve süreçlerini dijitalleştirmek için yapay zekayı kullanıyor.

 

 

Bu koşullar gözetildiğinde, bir çoğu aile tarafından yönetilen orta ölçekli şirketlerin yapay zeka dönüşümüne ayak uydurmakta zorlanacağını öngörmek mümkündür. Daha önceki araştırmalar*, bu şirketlerin son on yılın "kazanan her şeyi alır" ekonomisinde zaten nasıl zorluklarla ile mücadele etmek zorunda kaldığını belgelemişti. Geleceğin iş dünyasında, şirketlerin ortaya koyduğu mücadele, her geçen gün daha da zorlaşacak.

 

 

Orta ölçekli işletmelerin dünya genelinde ulusal ekonomiler ve istihdam için önemi göz önünde bulundurulduğunda, yapay zeka alanındaki rekabet güçlerini nasıl artırabileceklerini tasarlamak hayati önem taşıyor.

 

Harvard Business Review’in araştırmasından çıkarılması gereken en önemli derslerden biri, iş dünyasındaki değişime ayak uydurmaya çalışan şirketlerin, yapay zeka merkezli bir ortak girişim yapısında veri ve yetenekleri bir araya getirerek güçlerini birleştirmeyi düşünmeleri gerektiğidir.

 

 

Kaynakça:

https://hbr.org/2021/09/how-midsize-companies-can-compete-in-ai

https://hbr.org/2021/02/the-u-s-economy-is-leaving-midsize-companies-behind